Najznamenitejši most na progi: Solkanski most. Foto: Miran Hladnik

To je skupni povzetek pobud za obnovo in ožitvitev že zelo dotrajane železniške povezave med Gorenjsko in Primorsko. Kako uresničiti ta večletna prizadevanja so govorili na sinočnji okrogli mizi, ki se je je v Novi Gorici udeležil tudi minister za razvoj in evropsko kohezijsko politiko Zvonko Černač.

Do posodobitve bohinjske železnice naj bi prišlo v tem desetletju, zatika pa se, ker ni uvrščena v nacionalne strateške načrte. A v nastajajočem Konzorciju za bohinjsko progo imajo obljubo ministra za infrastrukturo, da se bo to kmalu spremenilo, pravi Matjaž Marušič in dodaja: "Zelo groba ocena vrednosti investicij, ki bi to progo postavile na spodobno raven s spodobnim servisom, je slabih 200 milijonov evrov."

Progo vse bolj potrebujemo in projekt je mednaroden, poudarja Vili Kovačič: "In tukaj se morajo srečati Češka, Avstrija, Bavarska in Slovenija. Združiti sile in bo hitro narejeno. In ne bo nobenih težav s financiranjem."

Oživitev bohinjske proge je po besedah novogoriškega župana Klemna Miklaviča v interesu severne Primorske: "Železnica naj bo neka osnova za prvo evropsko čezmejno regijo, ki se razvija enovito, skladno in ki tudi cilja na zeleno mobilnost."

Infrastruktura in turizem bosta imela prednost v predlogih, ki so jih na ministrstvo za razvoj in evropsko kohezijsko politiko posredovale občine, zagotavlja minister Zvonko Černač: "Upoštevaje prednost, ki govori o zelenem prehodu, imele tudi v prihodnji perspektivi posebno podporo in prednost."

Za oživitev bohinjske proge si že več let prizadevajo tudi v Evropskem združenju za teritorialno sodelovanje, kjer zdaj na to temo pripravljajo študijo.

Valter Pregelj