Uprava Luke Koper pripravlja rešitev vprašanja delavcev, ki so zdaj zaposleni pri Izvajalcih pristaniških storitev. Nadzorniki so ji dali februarja še mesec dni časa za oblikovanje modela, zaradi katerega bo potrebna sprememba poslovnega načrta za letošnje leto. Ladjarji sicer v zadnjem času opažajo, da se je način dela v pristanišču spremenil, zaradi česar naj bi nastajale zamude pri pretovoru.
Kaj se dogaja v pristanišču, se v zadnjem času sprašujejo vsi, ki opažajo ladje na sidriščih tudi po več dni. Kaos, pravi Ronald Dovžak iz podjetja Glovis: "Imajo probleme z IPS-i, ni dovolj ljudi, srečujejo z internimi prostorskimi stiskami, tako da so ladje tudi po več dni na sidru. Tovor, ki je bil namenjen za Koper, bodo pustili v Livornu in bomo naknadno iz italijanske luke vozili avtomobile v Koper. To se je že zgodilo, ne samo nam, vemo tudi za druge ladjarje."
V Luki pojasnjujejo, da obravnavajo vsak primer posebej. Pri nekaterih težavah je bilo krivo vreme, na terminalu za razsute tovore lahko privežejo le eno ladjo, saj del obale še ni saniran po lanskem porušenju dvigala. Zagotavljajo pa, da ladje, ki so vezane na redne linije, ne čakajo na sidrišču. Pri pretovoru avtomobilov priznavajo, da se srečujejo s povečanim obsegom dela, a da odpovedi prihoda ladij niso zabeležili.
Kakšen model zaposlovanja delavcev IPS-ov bo uprava Luke v ponedeljek predstavila nadzornikom, ni znano. Možnih rešitev je več. Nekateri sindikati bi si želeli neposredno zaposlitev, a mora Luka za vse zaposlitve objaviti javni razpis na zavodu za zaposlovanje. Eno od možnosti je nedavno v Kopru omenjala tudi glavna inšpektorica za delo: to je zaposlitev prek agencij.
Za katerikoli model se bo uprava odločila, bo potrebna sprememba poslovnega načrta, sedanji je sprejet brez upoštevanja teh zaposlitev in zato nerealen.
Prispevek Tjaše Škamperle: