To pa lahko vodi tudi v prekomerno uporabo.
V izolski ambulanti za zdravljenje digitalnih zasvojenosti Logout se pogosto soočajo z vprašanji, kakšna so priporočila za varno šolanje na daljavo, koliko časa naj bi otrok ali mladostnik namenil spletnim vsebinam ter kako je z druženjem prek spleta. Predvsem je potrebno ločiti čas, ki ga mladi preživijo pred zasloni zaradi šolskih obveznosti, s tistim, ko je ekran namenjen prostočasnim dejavnostim, pove svetovalec v izolski enoti, Janez Arh: "Vztrajati je treba pri neki jasni ločnici, da se ta dva svetova ne mešata. Skleniti je treba dogovor, koliko časa je lahko namenjenega za zabavo z digitalnimi tehnologijami, pa tudi natančno določiti, od kdaj do kdaj je ta čas."
V tem obdobju, ko poteka šolanje prek spleta, je tako še pomembneje poiskati načine kakovostnega preživljanja časa brez zaslona, poudarjajo na Logoutu. Poleg svetovanj o varni in uravnoteženi rabi digitalnih tehnologij nudijo programe pomoči za posameznike, ki so preobremenjeni s spletom, kar lahko vpliva na zmanjšano pozornost in koncentracijo, v nekaterih primerih vodi tudi v zasvojenost: "Nekateri ne najdejo več časa za šolske obveznosti, ker toliko časa preživijo v digitalnih svetovih z namenom igranja, zabave … to počnejo pozno v noč in so neprespani. Če otrok začne zanemarjati druge interese, hobije ali začne izgubljati zanimanje za druženje z vrstniki, morajo starši to prepoznati kot prve kazalnike na poti k zasvojenosti, ki jih ne gre zanemariti."
Prvi stik s svetovalci običajno poiščejo starši. Izolska enota v različne programe vključuje predvsem otroke in mladostnike, stare od 13 do 17 let.
Tjaša Lotrič