Dogodek, ki je letos poleg zamenjave vodstva nabolj zaznamoval Rižanski vodovod Koper, je brez dvoma železniška nesreča z izlitjem kerozina v Dolu. Če so prej meritve surove in pitne vode opravljali v povprečju 6-krat letno in so na rezultate analiz čakali tudi po 3 tedne, jih zdaj opravijo po 6 na dan, rezultate dobijo v roku ure in pol, pravi direktor Martin Pregelj:
"Vse skupaj je prišlo za 800.000 evrov stroškov. Vključeni so nakupi vode, nakupi določene opreme za spremljati stanje na surovi vodi, vzorčenja in analiza vzorcev v laboratoriju."
Analizo pitne vode opravljajo s svojimi sredstvi, za vse ostalo pa zahtevke pošiljajo Slovenskim železnicam, a te razen dela vzorčenj še niso plačale nič, pravi Pregelj. Upa na pozitiven izid dogovarjanj še pred zaključkom poslovnega leta.
Osredotočenost v jubilejnem 85. letu delovanja sicer ostaja pri iskanju dodatnega, drugega vodnega vira. Tako kot župani tudi v vodstvu Rižanskega vodovoda menijo, da bi bil najbolj primeren Malni. Ali to drži, bo pokazala nova študija. Razpis za izvajalca je odprt in bo do 13. januarja. Korado Pucer, vodja sektorja pogona:
"Predviden rok pa je 21 mesecev za medsebojno primerjavo štirih variant, ki so bile že vključeno v projektne naloge. To so Malni, Padež, Klivnik Mola in Brestovica."
Med cilji vodovoda je v letu 2020 tudi pomlajevanje kadra, obvladovanje stroškov s spodbujanjem brezpapirnega poslovanja, nadaljevanje obnavljanja 1000 kilometrskega sistema in postavitev sončnih elektrarn za delno samooskrbo z elektriko.
Mateja Brežan.