
Ta projekt je bil v minulih desetletjih tarča kritik, revizij, študij, različnih razlag, ali in kdo ga potrebuje. Zakon o drugem tiru je moral skozi dva referenduma. Še vedno ima nasprotnike, kritike in dvomljivce, ki menijo, da gradnja ne bo zaključena do konca leta 2025.
Simbolični začetek gradnje se bo zgodil v sredo, potem ko bosta 2TDK in Kolektor CPG podpisala še pogodbo za glavna dela med Divačo in Črnim Kalom, za istrski odsek so jo že podpisali. Ne bo prve lopate, pa tudi gradbeni stroji še ne bodo zasedli vseh napadnih mest na 27-kilometrski progi. A Luka Koper lahko strankam že pošlje sporočilo. Predsednik uprave Dimitrij Zadel pravi: "Naši partnerji zelo dobro spremljajo dogajanje okoli drugega tira. Po 20 letih jim bodo zdaj lahko rekli, da se bo gradnja začela. Vsi jemljejo to kot pozitivno novico."
Vrednost projekta je manj kot milijarda evrov. Finančna konstrukcija je zaprta, a vlada obuja idejo o vstopu tujega kapitala v projektno podjetje.
Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je povedal: "Ja, finančna konstrukcija je zaprta. In tu je vprašanje, zakaj se še pogovarjamo s kom drugim. Luka Koper ni samo za nas in drugi tir ne sme biti samo za nas, ampak tudi za koga drugega."
Cena za to bo previsoka, menijo v Levici, kjer so vložili svoj zakon o drugem tiru, ki bi črtal možnosti sodelovanja zalednih držav. Projekt ima kritike. Projektni svet za civilni nadzor ocenjuje, da ni voden optimalno in da proga do konca leta 2025 ne bo zgrajena. Ima pa tudi nasprotnike, ki se ga zelo trudijo očrniti, tako v Sloveniji kot pri evropskih institucijah.
Tjaša Škamperle