Osnutek zakona o drugem tiru je pripravljen. Čaka ga preverjanje na ministrski ravni, sprejem na vladi, nato pa gre v parlamentarno obravnavo. Na ministrstvu za infrastrukturo računajo, da bo sprejet maja letos. Zatakne se lahko, če jih bo prehitela civilna pobuda in svoj zakon o drugem tiru v parlament vložila prej, a ministra Petra Gašperšiča to ne skrbi. Zakon je obsežen in ker terja drugačne zakonodajne rešitve, kot jih poznamo, je pri njegovem oblikovanju sodeloval pravni strokovnjak Rajko Pirnat.

Z zakonom se država dokončno poslavlja od javno-zasebnega partnerstva pri gradnji drugega tira. Ta se bo financiral s posojili, evropskimi sredstvi in z vložki držav; za zdaj je najresnejši namen pokazala Madžarska, pogovarjajo se tudi s Slovaško in Češko. Državni sekretar Jure Leben zagotavlja: "Madžarska ne zahteva lastništva v Luki Koper, niti prednostnega obravnavanja pri prevozu po tirih."

Investitor bo podjetje 2TDK, ki bo v času trajanja koncesije lastnik infrastrukture, medtem ko lastnik zemljišč ostane država. Ko bodo tiri zgrajeni, jih bodo upravljale Slovenske železnice.

Dr. Rajko Pirnat je pojasnil, da je za odplačilo naložbe v zakonu predvidenih še nekaj dodatnih finančnih virov: "Poleg redne uporabnine je tu najprej predvidena tako imenovana tunelnina, torej neki pribitek na infrastrukturo zaradi nove naložbe. Drugi vir je nekaj, kar evropska ureditev dopušča – povečanje cestnin za težka tovorna vozila. Tretji vir pa je neka dajatev na pretovor v pristanišču."

V Luki Koper s tem predlogom niso seznanjeni, menijo pa, da bi to lahko vplivalo na konkurenčnost celotne transportne poti preko Slovenije, saj to vprašanje ni vezano le na pristaniškega operaterja.

Na ministrstvu pričakujejo, da bo zakon 30. marca obravnavala vlada. Jure Leben: "To je zelo pomembno za to, da do 14. julija uredimo investitorske pogoje in jih prenesemo na 2TDK, da se lahko prijavimo na 'blending' razpis." Na tem razpisu pričakujejo 100 milijonov evrov. Sredi poletja naj bi razpisali pripravljalna dela, konec leta pa glavna dela za gradnjo proge.

Prispevek Nataše Ugrin Tomšič: