Foto: BoBo

V pomoč prebivalcem pri iskanju zanesljivih informacij v zvezi z novim koronavirusom je od ponedeljka naprej tudi klicni center, ki ga je vzpostavil Urad vlade za komuniciranje v sodelovanju z Ministrstvom za zdravje, Nacionalnim inštitutom za javno zdravje, Infekcijsko kliniko in Ministrstvom za javno upravo. Operativen je vsak dan med 8. in 20. uro, in sicer na brezplačni telefonski številki 080 14 04. Na vprašanja odgovarjajo študentje višjih letnikov Medicinske fakultete Univerze v Ljubljani pod mentorstvom ustreznih strokovnjakov. Predstojnica Infekcijske klinike v Ljubljani doc. dr. Tatjana Lejko Zupanc:

"Klicev je bilo nebroj. Kakšni so bili tudi popolnoma nepotrebni, nekateri celo nasilni in žaljivi. seveda pa so bili ljudje tudi v resnih stiskah."

V zadnjih dneh je vedno več zavajajočih oglasov, ki izkoriščajo tudi korona virus. Foto: MMC RTV SLO

Te znajo dobro izkoristiti oglaševalci, ki ponujajo zdravila ali preventivne učinkovine kot zaščito pred okužbo. Prav tako je moč zaslediti tudi ponudbo različnih preventivnih pregledov. Na Nacionalnem inšitutu pozivajo k spremljanju uradnih informacij ter poudarjajo, da posameznikom ali družbam, ki ponujajo nepreverjene izdelke in storitve, ne gre zaupati. Tatjana Lejko Zupanc pravi, da je vprašanje o zavajajočih oglasih v rokah medijev, ki jih objavljajo:

"Se vedno jezim, ko berem popolnoma nemogoče oglase. Kako bi to pravzaprav lahko preprečili? Kot zdravstvo mislim, da nimamo prav nobene kompetence."

Novi koronavirus ni gripa, še opozarja Tatjana Lejko Zupanc:

"Tu so kakšni simptomi, za katere še ne vemo, ali ima bolnik okužbo s koronavirusoma ali ne. Zato se vsi učimo in zelo pomembno je, da se držimo ukrepov, za katere pa vemo, da so učinkoviti."

Zdravila ni, cepiva niti. Zato je v tem trenutku ključno preprečevanje.

Tržni inšpektorat ni pristojen

Tržni inšpektorat, na katerega se obračajo potrošniki, poudarja, da za pritožbe glede izdelkov in storitev, ki naj bi ščitili pred okužbo, ni pristojen. Potrošnike preusmerja na štiri organe. Za dezinfekcijska sredstva je pristojen urad za kemikalije, za prehranska dopolnila zdravstveni inšpektorat, za zdravila in medicinske pripomočke javna agencija za zdravila in medicinske pripomočke, za prodajo na črno pa finančna uprava.

Če posamezen organ prejme prijavo, ki ne sodi na njegovo delovno področje, jo seveda nemudoma posreduje v nadaljnje reševanje pristojnemu organu, vendar se na ta način podaljša čas za odgovor oziroma ukrepanje, so pojasnili.

Mateja Brežan, STA

Foto: BoBo