
Železniška povezava za potniški promet med Novo Gorico in Gorico je ključnega strateškega pomena, ker bohinjsko progo umešča v mednarodno železniško omrežje, opozarjajo v Posoškem razvojnem centru. Ta je eden od partnerjev Crossmoby projekta. Miro Kristan:
"Finančne ocene so za zdaj še nedorečene. Vemo, kaj mora postoriti Slovenija na svoji strani."
Smo na začetku naložbe, ki je manjšega obsega, dodaja Goran Korošec iz Direkcije za infrastrukturo:
"Nekje v začetku druge polovice prihodnjega leta predvidevamo, da bi lahko vzpostavili povezavo, torej medpostajno odvistnost in s tem vožnjo potniških vlakov med boema Goricama."
Za Slovenske železnice je to izziv, poudarja direktorica Potniškega prometa Darja Kocjan:
"Trenutno nimamo dizel motornih garnitur, ki bi imele dovoljenje za vožnjo v Italiji. Tu bomo imeli še kar nekaj dela, da to uredimo."
Za železniško potniško povezavo obeh Goric se zavzemajo tudi v Evropskem združenju za teritorialno sodelovanje. Alessandro Puhali:
"Zelo pomembna je tudi ožitvitev bohinjske proge - ne samo kot regionalne povezave, ampak tudi kot turističnga koridorja med Slovenijo, Italijo in Avstrijo."
Sodelujoči v tem projektu poleg povezave obeh Goric predvidevajo tudi posodobitev potniškega perona v Vrtojbi.
Valter Pregelj