Turisti, ki se po Bohinjski progi danes pripeljejo do Nove Gorice, z vlakom ne morejo do Gorice in naprej. Že prihodnje leto bi lahko bilo drugače. Foto: Radio Koper

Železniška povezava za potniški promet med Novo Gorico in Gorico je ključnega strateškega pomena, ker bohinjsko progo umešča v mednarodno železniško omrežje, opozarjajo v Posoškem razvojnem centru. Ta je eden od partnerjev Crossmoby projekta. Miro Kristan:

"Finančne ocene so za zdaj še nedorečene. Vemo, kaj mora postoriti Slovenija na svoji strani."

Smo na začetku naložbe, ki je manjšega obsega, dodaja Goran Korošec iz Direkcije za infrastrukturo:

"Nekje v začetku druge polovice prihodnjega leta predvidevamo, da bi lahko vzpostavili povezavo, torej medpostajno odvistnost in s tem vožnjo potniških vlakov med boema Goricama."

Za Slovenske železnice je to izziv, poudarja direktorica Potniškega prometa Darja Kocjan:

"Trenutno nimamo dizel motornih garnitur, ki bi imele dovoljenje za vožnjo v Italiji. Tu bomo imeli še kar nekaj dela, da to uredimo."

Za železniško potniško povezavo obeh Goric se zavzemajo tudi v Evropskem združenju za teritorialno sodelovanje. Alessandro Puhali:

"Zelo pomembna je tudi ožitvitev bohinjske proge - ne samo kot regionalne povezave, ampak tudi kot turističnga koridorja med Slovenijo, Italijo in Avstrijo."

Sodelujoči v tem projektu poleg povezave obeh Goric predvidevajo tudi posodobitev potniškega perona v Vrtojbi.

Valter Pregelj