Država trase za avtocesto do Ilirske Bistrice oziroma Jelšan umešča že dvajset let, tako, da jih je že težko prešteti na prste obeh rok. Težko je namreč uskladiti vse interese lokalnih skupnosti, saj si nove cestne povezave na svojem dvorišču ne želi nihče. Včeraj so jasen in glasen 'ne' rekli tudi Hruševci. Predsednik krajevne skupnosti Hruševje Tomaž Curk:

"Že sedanja trasa je preobremenjena s tovornim prometom. V času zimskih razmer, ko stoji avtocesta, se promet preusmeri na staro cesto, kjer prav tako pride do zastojev."

Na neprimernost nove trase je opozoril tudi Primož Krnel iz bližnjih Sajevč, ki opozarja, da bi grobo segla v neokrnjeno naravo.

"Istočasno bi pa ta trasa okrnila tudi oskrbo z vodo v Občini Postojna, ker bi potekala preko rezervnega črpališča v Korotanu."

Predlaga, naj občina traso združi z ostalimi projekti. "Z obvoznicami mimo vasi Rakitnik, Matenja vas in Prestranek, ki bi se nadaljevala proti Ravbarkomandi. Istočasno bi to traso umestili na rob vadišča Poček in bi s tem zmanjšali tudi same aktivnosti na tem področju, kar se tiče vojaških vaj."

Pomisleke in zahteve bo v četrtek na seji občinskega sveta izpostavila svetnica in predsednica Krajevne skupnosti Orehek Tina Klanjšek:

"Da župan v nadaljnjih pogovorih v zvezi z umestitvijo avtoceste upošteva sklep, ki je bil sprejet 12. aprila 2011 in nasprotuje umestitvi te povezave na območje Občine Postojna."

Kot torej kaže, bodo Bistričani, če seveda država, ki ji najbolj odgovarja, da bi se nov krak priključil obstoječi avtocesti pri Postojni, ne bo odločnejša, nanj čakali še naslednjih dvajset let.

Sabrina Mulec