Ministrstvo za infrastrukturo bo nemudoma pripravilo vse strokovne podlage za gradnjo dvotirnega drugega tira, je povedal državni sekretar Jure Leben. "Saj je najbolj učinkovito, da sedaj že ob izgradnji razširimo servisne cevi v polni premer, kar nam daje dobra izhodišča za dvotirno progo."
O tem bom obvestil vse, s katerimi sodelujem, civilno iniciativo, svet za civilni nadzor, koprskega župana Popoviča in združenje upokojencev, našteva Leben: "Pričakujem, da bomo sedaj, ko se je vlada ne le z besedami, ampak tudi s formalnim sklepom zavezala za dvotirnost, skupaj z nami naprej konstruktivno delali za naš drugi tir."
Vlada je sprejela tudi sklep, da v vse organe nadzora vključi predstavnike civilne družbe. "Tako so danes naredili dva pomembna koraka za boljši projekt: dvotirni projekt in še izboljšan nadzor zunanjih civilnih strokovnjakov."
Vlada je sprejela tudi pobudo krajanov Črnega kala: "Hkrati pa lahko povem, da bi obstoječi tir, ki je tako zelo dotrajan, lahko namenili turizmu, kot predlagajo krajani Črnega kal," je še povedal Leben.
Gradbeno dovoljenje bodo morali dopolniti, da bi lahko gradili servisne cevi v polnem premeru, v drugi fazi pa bi namesto v vzdrževanje obstoječe proge denar vložili v gradnjo proge v omenjenih ceveh. To naj bi projekt podražilo za slabih 100 milijonov evrov, ocenjuje Leben, a celoten projekt ostaja pod milijardo evrov.
Odzval se je že svetovalec koprskega župana Gašpar Gašpar Mišič. O tem, ali bo občina nadaljevala z zbiranjem podpisov za referendum, bodo morali povedati na občini, meni Mišič in dodaja: "Pravzaprav mi ne potrebujemo nikakršnih referendumov, nikakršnih nasprotovanj, če je za okroglo mizo prisoten razum."
Mišič pozdravlja sklep vlade o dvotirni progi, o tem so se pretekli teden pogovarjali v Ljubljani: "Zagotovo pa je mnenje župana bilo na tem omizju, da ni namen rušenje drugega tira, saj vemo, kako pomemben je za razvoj Luke Koper. Namen je, da se gre že v tem postopku in projektu v dvotirnost."
Nataša Ugrin Tomšič