Prihodnji teden se bo začelo državno Tekmovanje mladih slovenskih glasbenikov Temsig, ki je v februarju imelo svoje predtekmovanje na 21. "regijskem tekmovanju". To je potekalo na več slovenskih glasbenih šolah, kjer so se srečali učenci godal, brenkal, orgel in komornih skupin s pihali. Tokrat so prvič tekmovale vse pokrajine skupaj, tako da so se na istem mestu srečali vsi predstavniki posameznih disciplin. Kako so novost sprejeli primorski udeleženci, in kako so se odrezali, ugotavljamo v naslednjih vrsticah.
Od 1. do 6. februarja je v dvanajstih slovenskih mestih tekmovalo 570 mladih glasbenikov iz vse Slovenije. Med njimi je bilo 442 solistov in 133 članov 39 različnih komornih skupin s pihali. Sedem jih je prišlo iz Primorske regije, ki je (skupaj s tržaško in goriško Glasbeno matico) na tekmovanje poslala tudi 46 solistov. Največ tekmovalcev je zabeležila Glasbena šola Koper z obema podružnicama, sledili pa sta ji Nova Gorica in Ajdovščina. In prav te tri šole so si prisvojile tudi največ uvrstitev na državno tekmovanje: koprska sedem, ajdovska in novogoriška pa po tri. Letošnje regijsko tekmovanje je namreč uvedlo novost, ki je prvotne ocene opustila in namesto njih izbrala tekmovalce, ki napredujejo na državno tekmovanje. S primorskih šol sta se nanj uvrstila še po dva udeleženca iz Idrije, Sežane in Postojne. Vsem ostalim so žirije podelile priznanja za udeležbo. Na državno tekmovanje bo torej s Primorskega potovalo 19 mladih glasbenikov; šest kitaristov, pet violončelistov, štirje violinisti, dve komorni skupini ter po ena predstavnica na harfi, citrah in kontrabasu.
Tokratna rubrika Primorski glasbeni talenti v oddaji Glasbeni abonma, ki je na sporedu ob četrtkih ob 20. uri, bo nekoliko drugačna, saj je posvečena Regijskemu tekmovanju mladih glasbenikov Slovenije oz. udeležbi in uspehom primorskih šol na tem tekmovanju. Poleg številk in mnenj v pogovorih z nekaterimi primorskimi glasbenimi pedagogi, člani žirij letošnjega tekmovanja, boste lahko slišali še nekaj starejših posnetkov nagrajencev tekmovanj iz preteklih let: Kvarteta flavt Glasbene šole Sežana, violinistke Maše Stopar, kitarista Tineta Črnuglja, violončelistke Ane Mittendorfer in harfistke Bilke Peršič. |
Izbirale so jih petčlanske žirije, v katerih so bili tokrat tudi nekateri primorski glasbeni pedagogi. Violiniste je ocenjevala Sonja Horvat, ki je bila navdušena nad izjemno množičnostjo, zlasti najnižje starostne kategorije. Od 130 violinistov jih je 62 tekmovalo v 1. a kategoriji in kar 50 se jih je uvrstilo na državno tekmovanje. Delež primorskih udeležencev pa je bil tokrat razmeroma nizek. Nasprotno pa je Nataša Črnugelj, ki je ocenjevala kitariste, pohvalila primorske pedagoge, ki so samo v 1., a kategoriji na tekmovanje poslali kar enajst učencev, in polovica se jih je uvrstila naprej. O organizacijski novosti pa meni, da je kar koristna, saj so z njo poenotili merila za vse pokrajine. Podobnega mnenja je tudi član žirije violončelistov, Antonije Hajdin, ki se mu zdi zlasti pomembno, da so med pedagogi vzpostavili dialog in uskladili raven igranja violončela na državni ravni. Všeč mu je bila tudi možnost pogovora udeležencev tekmovanja s člani žirije, ki so mladim glasbenikom po tekmovanju lahko dali še nekaj koristnih napotkov. Pohvalil je tudi raven primorskih udeležencev, saj se jih je od šestih kar pet prebilo na državno tekmovanje. Kot največjo pomanjkljivost letošnjega tekmovanja pa sta Sonja Horvat in Anja Gaberc, ki je ocenjevala harfiste, omenili odsotnost nagrad oz. zlatih, srebrnih in bronastih priznanj. Ne zdi se jima prav, da otroci, ki so veliko truda vložili v svoj nastop, niso prejeli nobene nagrade, zlasti tisti, ki se niso uvrstili na državno tekmovanje.
To bo letos potekalo med 5. in 17. marcem na Gorenjskem, kjer se bodo prvi starostni kategoriji pridružili še srednješolci in študentje glasbe, ki tekmujejo v drugi in tretji kategoriji.
Tu nagrade bodo. Upamo, da jih bo čim več potovalo na Primorsko!
Lea Hedžet