Foto: Radio Koper

Včeraj sprejeta odločitev vlade ni nobeno presenečenje. Da je ta izbrana različica za bodoči tretji tir najbolj ustrezna, je znano že kakšno leto, graditev levega tira drugod, kot ob drugem tiru, ki se že gradi, bi bila nelogična. To je torej korak v postopku umeščanja dvotirnosti v prostor. Državni prostorski načrt je treba namreč spremeniti, da lahko investitor pridobi gradbeno dovoljenje za dodatni drugi tir. Sedaj se namreč gradi – uradno – le en tir. Zdaj je na 27-kilometrski trasi od dekanov do Divače odprtih tudi vseh 14 izkopnih mest, na katerih dela 1000 delavcev.

Uspešno napredovanje projekta v gradbenem smislu gre tudi na račun miru ljudi, ki živijo v bližini gradbišč v štirih občinah. Krajani Dekanov, Plavij, Gabrovice, Senožeč poročajo o umazanih in nevarnih cestah, nenapovedanih zaporah, hrupu, prahu. Generalni direktor 2TDK Pavle Hevka: "To sporočilo je do izvajalcev prišlo, v nočnem času prevozov ne opravlja, podnevi jih mora opraviti tako, da so vozila predhodno oprava. Tudi sam vidim, da vozniki tega kdaj na svoje roke ne naredijo. Apeliram tudi na druge službe, inšpekcijo, policijo, ki imajo večja pooblastila, naj ukrepajo."

Kaj bi se zgodilo, če bi krajani iz protesta zaprli ceste, kdaj bo prebit predor Škofije in motečega miniranja ne bo več in ali bo Pavle Hevka ostal na čelu 2TDK tudi po imenovanju Alenke Bratušek za ministrico za infrastrukturo? Tudi o tem v tokratni oddaji aktualno.

Drugi tir - kje smo?