Foto: BoBo

Glavni namen delovanja takšnega sistema je, da imajo vsi državljani enako dostopnost in obravnavo, če potrebujejo nujno medicinsko pomoč. Zanimalo nas je, kako se na vstop pripravljata zdravstvena domova v Novi Gorici in Ajdovščini.

Vodja Dispečerske službe zdravstva Andrej Fink s primerom pojasni, kaj pomeni, če ni enotnega protokola in odziva na klic pri nujnem primeru: "Imamo recimo otroka, ki ima vročinske krče. Ta otrok bo, recimo, na Obali, konkretno v Kopru, drugače obravnavan kot v Ljubljani, Mariboru ali v Celju. Lahko so štirje različni pristopi. Nekje rečejo 'pripeljite ga sami', drugje 'poslali bomo reševalca brez zdravnika', ali pa 'do tega otroka bo prišel zdravnik'."

Petra Kokoravec, direktorica ZD Nova Gorica, pove, da za paciente ne bo bistvenih sprememb, ko bodo vstopili v Dispečersko službo. "Za nujne primere bodo še vedno klicali številko 112, tam pa jih bodo usmerili v ljubljanski Dispečerski center." Po njenem bodo prednosti v komuniciranju: "V izjemno kritičnih situacijah dispečer ostane na liniji s pacientom oziroma svojci ter jim daje navodila in jih usmerja. Niso prepuščeni samim sebi, saj dobijo začetna navodila, kar do zdaj ni bilo mogoče, ker smo mi prevzeli klic in se morali pripraviti, zato nismo imeli možnost kontinuiranega sodelovanja."

Kako so v Ajdovščini pripravljeni, razloži direktor Zdravstvenega doma Egon Stopar: "Delamo določeno reorganizacijo, da se bomo usposobili, imeli bomo dve ekipi ... To je sodoben pristop, ki ga bomo poskušali izvajati v dispečerskem sistemu."

Nova Gorica, Ajdovščina, Vipava in občine v Posočju naj bi se sistemu pridružile novembra, občine v slovenski Istri pa pozneje oziroma zadnje v državi.