Poveljnik tovorne ladje, ki prevaža avtomobile, je poklical na pomoč po trku. Na krovu sta bila dva poškodovana, zagorelo je, v morje je začelo iztekati gorivo. 75 članov različnih služb je bilo pripravljenih na posredovanje. Najprej je bil ob ladji čoln službe za varovanje obalnega morja, gasilce je pripeljal vlačilec, v bližini so bile postavljene baraže, ki so jih na ladjo pritrdili z magneti, sledilo je čiščenje onesnaženja. Namen tokratne vaje je bil preveriti komuniciranje med službami ter hitrost vkrcavanja gasilcev na ladjo. Rok Kamenšek, vodja koprske izpostave Uprave za zaščito in reševanje:

"Pokazalo se je, da je vkrcavanje iz vlačilca na ladjo dolgotrajno. Kar se varnosti tiče, so drugačne zahteve."

Gasilska brigada Koper upa, da bi v okviru mednarodnega projekta Namirg lahko računala na helikoptersko pomoč. Jan Brodar:

"Želja je, da bi vključili še slovenske helikopterje. Za enkrat imamo v projektu predvidene samo hrvaške, ampak bi nam veliko pomenilo, če bi sodelovali z našimi. V začetku projekta to ni bilo predvideno."

Pri reševanju na morju je čezmejno sodelovanje nujno, z italijanskimi in hrvaškimi gasilci deluje utečeno, pravi tudi Elvinijo Gašpić iz gasilske brigade Rovinj:

"Preblizu smo, da ne bi sodelovali. Skupaj smo močnejši, drug od drugega se učimo. Obstajajo pa birokratske ovire, to želimo poenotiti in poenostaviti, da bi tudi mejo lažje prehajali."

Projekt Namirg naj bi zaključili do konca letošnjega leta, ko naj bi se uradno oblikovala skupna čezmejna enota za posredovanje ob požarih in drugih nesrečah na morju.

Besedilo in fotografije: Tjaša Škamperle