Foto: ZRS Koper

Njegov namen je osnovnošolcem približati sosedske jezike, torej učenje in poučevanje slovenskega in italijanskega jezika ter medkulturnosti. Izvedba projekta pa se tokrat širi tudi na Goriško in na slovensko-hrvaško obmejno območje.

Projekt "Contatti" je na obmejnem območju med Slovenijo in Italijo v preteklih letih vključil več sto šolarjev in učiteljev. Namen povezovanja je bil približati otrokom učenje sosedskega jezika ter krepitev vezi med vrstniki, ki se učijo tako slovenščino kot italijanščino, je povedala vodja projekta, Irina Moira Cavaion z Inštituta za jezikoslovne študije ZRS Koper: "Poučevanje, ki smo ga z leti razvijali, se imenuje didaktika jezika v stiku. Po tej metodologiji so učenci v učenje vpeti mesec in pol v šestih fazah, ki vključujejo virtualni stik, realizacijo videoklicev in klepetalnice, refleksijo v stiku, jezikovno in medkulturno pripravo na srečanje v živo ter vadbo jezika na podlagi dejanskih izkušenj in stika z učenci druge šole."

V nadaljevanje projekta bo prvič vključena tudi ena izmed novogoriških osnovnih šol ter spoznavanje in učenje hrvaškega jezika: "Osnovna šola Sečovlje se letos podaja tudi v pouk hrvaškega jezika in bo zato izvajala projekt Contatti tako z italijansko šolo v Miljah kot s hrvaško osnovno šolo v Buzetu. Potem bomo razvijali še učenje, podprto z zgodovinsko, geopolitično, literarno konstentualizacijo. Skupaj bomo zgradili interdisciplinarna gradiva."

Izobraževalnega tečaja se je ob začetku projekta že udeležilo 20 učiteljic iz treh držav. Zanimanja je veliko, dodaja vodja projekta: "Raziskava bo učiteljicam pomagala razmišljati o jezikovnem izobraževanju, ki bo bližje interesom otrok, da uvidijo uporabnost, vrednost, potencial takega učenja jezikov in bodo tako bolj motivirani."

Poleg koprskega Znanstveno-raziskovalnega središča pri projektu sodelujeta še Univerza v Novi Gorici in Inštitut za narodnostna vprašanja.