Velike porabnice pitne vode so tudi potniške ladje. Foto: BoBo

Prvi korak za zmanjšanje povpraševanja po dobavi pitne vode za ladje v koprskem pristanišču so že naredili, pojasnjuje Rok Štrukelj iz agencije Centralog: "Kot zveza agentov smo obvestili vse svoje člane, da zaprosijo svoje principale, naj vodo natakajo v drugih pristaniščih, kjer je le mogoče. In da se potem v Kopru natoči samo voda, ki je potrebna, da ladja doseže naslednje pristanišče."

Velike porabnice pitne vode so potniške ladje. V Kopru jim jo ob vsakem pristanku dostavijo od 50 do 400 ton, kar je odvisno od števila potnikov in posadke. Voda zanje je dražja, za vsak kubični meter odštejejo 6 evrov. Vendar za potniške ladje omejitev ali celo ukinitev dobave pitne vode ne bi smela predstavljati prevelikih težav, pravi Štrukelj. "Potniške ladje načeloma pristanejo vsak dan v drugem pristanišču, tako da imajo veliko več možnosti."

Drugače je s tovornimi ladjami, še posebej s tistimi, ki na plovbi v Koper po več dni nimajo postankov. "Tovorne ladje lahko plujejo včasih kar dolgo, tako da je dejansko določena količina vode na ladji vedno potrebna. Tako da je dejansko težko poenotiti potniški in tovorni promet."

V prihodnjih dneh bodo ukrepe zaostrili, še pravi Štrukelj: "Dostava vode na ladje bo omejena samo na nujno potrebno in se bo veliko zmanjšala potreba po vodi."

Ukrepi bodo veljali do izboljšanja razmer s pomanjkanjem pitne vode v slovenski Istri.