Foto: BoBo

Terminal morata zgraditi do decembra, saj je koprska občina stavbno pravico za zemljišče, na katerem je zdaj parkirišče za tovornjake, že oddala.

Novo parkirišče za tovornjake, ki so namenjeni v pristanišče, bo pri t.i. srminskem vhodu, torej na ankaranski strani predluškega območja. Lani so tam uredili nasip, tudi z odvečnim materialom iz predorom drugega tira. Zdaj, ko je teren utrjen, se lahko začne gradnja. Na njem bodo uredili 200 parkirnih mest, servisne prostore, celo zunanji fitnes - kar je, pravijo v Luki Koper, evropska raven za varovana parkirišča. Na južni strani terminala bo urejeno območje za špediterje. Vozniki tovornjakov namreč pred vstopom v pristanišče prav z njimi urejajo dokumentacijo. Čeprav deluje sistem elektronske najave, je fizični stik med voznikom in špediterjem včasih neizbežen. Pred sedanjim terminalom v Kopru prav zato pogosto nastajajo zastoji. Na novem terminalu bodo pisarne urejene v 15 kontejnerskih enotah. Kako bo Luka izbrala najemnike? Jeseni so jim že predstavili projekt, predvidoma septembra pa jih bodo povabili k oddaji ponudb za najem. Nov kamionski terminal mora biti končan letos. Parcelo sedanjega, bližje mestu, je namreč koprska občina oddala podjetju Bauhaus, ki jo bo prevzel prvega januarja prihodnje leto.

Dostop do novega terminala bo sprva z vzhodne strani, ker je Luka od države šele v marcu prejela koncesijo za nekatera zemljišča. Čez nekaj let pa bodo vhod prestavili na južno stran.