V Luki Koper premog skladiščijo na drugem pomolu, na sliki so kupi premoga, obarvani v belo barvo. Gre za celulozo, ki preprečuje, da bi močan veter premog razpihal po okolici. Foto: Radio Koper/RTV SLO/ Ergyn Zjeci

Koliko premoga bodo uvozili za potrebe Termoelektrarne Šoštanj, v Premogovniku Velenje ne razkrivajo. Pogodbi s švicarskim trgovcem sta težki 50 milijonov evrov. Premog prihaja v Slovenijo prek koprskega pristanišča.

Več let stare želje lokalne skupnosti, predvsem na ankaranski strani zaliva, da bi v koprskem pristanišču občutno zmanjšali ali povsem ukinili pretovor premoga, so se z energetsko krizo razblinile v prah. V Šaleško dolino oziroma v Teš 6 prihaja črna ruda prav prek Kopra. V Luki Koper so že zaznali - zanje pozitivnejši trend - pri pretovoru premogov za proizvodnjo električne energije. Za slovenski trg so letos pretovorili 350 tisoč ton premoga, med drugim za potrebe TEŠ in TE-TOL-a. In od kod prihaja premog?

Velenjčani so pogodbo o dobavi sklenili s švicarskim trgovcem Petraco Oil Company, obvladuje ga slovenska družina Pušnik, za Slovenijo pa dobavlja indonezijski premog. Pogovori potekajo o nakupu na Balkanu in vzhodni Evropi. Okoliški prebivalci se nad vplivom pritožujejo predvsem ob močnem vetru, ko sistem prekrivanja kupov premoga z mešanico celuloze prašenja ne prepreči v celoti. V zadnjih dneh pa je kritike slišati na račun prepustnosti železniške proge od Kopra do Divače, nekaj lokomotiv je imelo na progi težave. V koprskem pristanišču so na vrhuncu pretovorili dobrih pet milijonov ton premoga v enem letu.