Po nedavni spremembi Zakona o športu, ki ne zahteva več dovoljenj za vodnike rafta, kajaka in "kanjoninga", posoška podjetja že več kot en mesec čakajo na uradne odgovore, ali res teh licenc od njih ne bo zahteval kdo drug. Športno ministrstvo je namreč vse skupaj prepustilo Ministrstvu za infrastrukturo, ki je pristojno za Zakon o plovbi po celinskih vodah. V tem zakonu ostaja določilo, da mora imeti vodnik rafta tudi izpit.
To pa ni edina težava, s katero se srečujejo v podjetjih, saj jim primanjkuje tudi vodnikov, poleg tega pa že leta opozarjajo na neenakopraven položaj v primerjavi s tujimi športnimi ponudniki, ki letno opravijo več kot polovico od 100.000 komercialnih spustov po Soči.
Licence je doslej izdajalo ministrstvo za šport, kar pa se je pred kratkim spremenilo. Kot pravi predsednik Gospodarskega interesnega združenja raftarjev Dolina Soče Adis Hrovat, tako zdaj lahko le čakajo na pojasnila: "Zdaj ne vemo, kje smo. Ali so te licence še potrebne ali niso potrebne? Različni zakoni se prepletajo. Kdo zdaj nadzira te licence in kdo jih izvaja?"
Za domača podjetja bi bila najboljša rešitev, da bi za vse veljala mednarodna licenca. V Posočju je čez poletje kakšnih 50 tujih ponudnikov, slovenskih je 20. Tujci pa pri nas z mednarodnimi licencami lahko delajo kot vodiči za tuja podjetja, medtem ko popolnoma enakega dela z isto licenco ne smejo opravljati za domača. Dodatne slovenske licence pa seveda prinašajo tudi dodaten strošek: "Pridobitev licence za raft, reševanje iz divje vode in prvo pomoč stane približno 1.500 evrov na osebo," opozarja.
To je velik problem, ponazarja Filip Hrovat iz Bovec Šport centra in predsednik Kanjoning zveze Slovenije: "Mi vodnikov nimamo dovolj in tujci pri nas ne morejo delati, ker bi morali narediti vso kolobocijo okrog teh papirjev in se s tem nočejo ukvarjati, saj imajo vsi mednarodne licence in se jim zdi, milo rečeno, čudno delati ene in iste papirje, ki jih že imajo. To je približno tako, kot da bi tuj voznik avtomobila moral narediti še enkrat vozniški izpit v Sloveniji."
So pa posoški ponudniki zadovoljni, da je vlada napovedala ukinitev registracije manjših športnih veslaških čolnov za največ tri osebe.
Prispevek Mariše Bizjak: